söndag 2 mars 2014

Fårfest i Kil

Min första tanke när jag kom till Kil var att, varken Jonas eller min syster Camilla skulle någonsin välja en parkeringsplats så långt bort från tillställningen. Men tröstade mig själv med att en promenad i ruskevädret bara var uppfriskande. Det enda jag saknade var vantar.

Vad är då en Fårfest i Kil?

 Margareta Gagga Björkäng visade bla upp sin stickade soffa.
Imponerande arbete.

 Klänningar av ull.

Ewa Larsson
 
Rottneros parken

 Ulliga gulliga hönsfamiljen 


Ja, varför inte :-)

Återbruk.
Här spanns det ullgarn med hjälp en skivspelare.

För att återgå till till frågan:
Vad är Fårfest i Kil?

Jo, en stor hantverksmässa där allt som är skapat har en grund i får.
Här fanns det mycket att handla, mycket att titta på och njuta av all kreativitet.
Barnen/ungdomarna på skolan hade också skapat på tema får. Många jätteduktiga kreativa elever på den skolan.
Det enda jag saknade var att jag inte såg några livs levande ulliga gulliga får.
Det var en tillställning som var mycket större än jag trodde. 
Jättetrevligt. 

/ Mona

1 kommentar:

  1. Tack för turen och fina bilder! Så många duktiga hantverkare.

    SvaraRadera