lördag 15 mars 2014

Jag samlar på anteckningar

Å så klagar jag ibland på att jag inte hinner ...

Å vem har jag tänkt ska läsa allt jag antecknar?

 Femårsdagbok, väderdagbok, semesterminnen, läsdagbok, samlade rim och dikter, lilla boken som finns i handväskan, roligt som ungar har sagt, allmän skrivbok, arbetsalmanackan dvs hjärnan kl 7.30 - 16 vardagar, mitt nyttiga liv/motion  ...

Till vilken nytta? Det finns så många fina och praktiska anteckningsböcker. Ibland så händer det då att jag köper mig en och då måste jag ju skriva något i dem.

De här böckerna är "biografierna" över Marcus från 9 veckor i magen till de ca 7 första levnadsår. De är så roliga att läsa, man glömmer mer än man tror.

Utöver nämnda böcker så finns måååååånga bilder i album och på dator. Jag skriver här på bloggen och på facebook. Så nog är jag väl "bokförd" och det är naturligtvis självvalt, jag gillar att skriva dagbok/blogg. Vill väl troligen synas! När jag var yngre, innan bloggens tid så skrev jag personlig dagbok. Det är totalt förbjudet att läsa andras dagböcker och brev i min värld men det är något som jag nu har ändrat uppfattning om när jag har övergått till att skriva rätt ut i världen via bloggen.

/Mona

1 kommentar:

  1. Jag har också bokförd mig i små och stora skrivböcker, gärna med fin framsida, sida på sida i personlig dagboksform. Slutade för några år sedan. Sen kom ju bloggen då.

    SvaraRadera