måndag 24 mars 2014

Spa-weekend en helg i mars


Vann Spa-hotell Brastad
Här trivdes vi gott.
Byggnaden hade tidigare varit en fångvårdsanstalt för rattfyllerister och semesterhem för långtidsfångar men det var ca 40 år sedan.
Bilder från hotellets omgivning följer.
 


En lång bänk eller en långbänk?
 

Trevligt med berg
 
I Vanns rabatter växte ljung.
 

En stubbe klädd i många, härliga, mossiga, gröna färger.
 
Hotellets elljusspår med tillhörande tipspromenad. En trevlig promenad på 2 km som var alldeles lagom långt en lördagsmorgon.
Sista fråga/gåtan?
Hur kommer du upp på världens högsta bergstopp i ösregn?
 
Här paddlar inte vi men det vore trevligt att testa någon gång.

Bakom grenverket sitter jag och njuter av Gullmarsfjorden.
Njuter, lite av en lögn, för det blåste ganska kallt så jag hade behövt min vindjacka. Men visst, lite värmde solen.

Provad nästan alla "badkar" (5 av 6, det "ickeprovade" var alldeles för KALLT) som bjöds, bastu, träningsredskap och qi-gong. De två sistnämnda var det bara jag som provade. Intressant att prova qi-gong. Gjorde både dansande och sjungande delfinen :-) men jag behöver nog prova många gånger till för att förstå mig på detta. Får väl se i framtiden om det "lôster" å prova på fler gånger. Just nu är jag nöjd med delfinandet.

Tack Jonas för en trevlig helg och för att du kör mig än hit å än dit och följer med på det mesta jag finner på. Det måste ju betyda att jag hittar på bra saker ;-)


/ Mona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar