fredag 21 mars 2014

Jag vill inte gå och lägga mig :-)

I kväll är det en sådan kväll som jag bara vill hinna göra så mycket så jag har inte tid att gå och lägga mig. Jag har liksom inte tid att sova. Men det handlar inte om stress eller mycket på jobbet. Det handlar om att bara njuta livet, göra det som är roligt vilket även kan innebär jobb t.ex planera lektioner om jag har fått en, som jag själv tycker, bra idé.

Tiden går så fort, fort, fort.
"Hela tiden" är det fredagar och det är ju trevligt men det går lite för fort, då det är så mycket jag vill hinna med, både hemma och på jobbet.
"Hela tiden" är det ju måndagar också, vilket ju är minst lika trevligt då en ny arbetsvecka börjar med nya utmaningar.
Har ingen aning om var tisdagar,onsdagar och torsdagar tar vägen men de finns väl däremellan.

Men om jag nu ska orka med morgondag, egentligen dagen idag, så bör jag nog gå och lägga mig. Skulle vilja hinna läsa lite också eller lösa korsord.

Oj, vad det blåser där  utanför köksfönstret, utanför alla andra fönster också förresten.

Önskar oss alla en trevlig helg, för nu är det fredag igen.

God natt!

PS För de som blir slitna av att höra en människa som enbart tycker det mesta är trevligt och positivt nu, vill jag bara säga att jag har allt haft mina trötta och slitna perioder också. De kommer och går hos mig precis som hos många andra, men de är inte så roliga att skriva om. 

God natt igen!

/ Mona på Skog i detta nu "pigg som en môrt" trots den sena timmen, 01.26
 

1 kommentar:

  1. Känns igen det där! Du er en bra engagerad lärare och människa du Mona! Sämre dagar är till för fortsätta få till de bra!

    SvaraRadera