måndag 20 oktober 2014

Hugn och några platser däromkring kl 18 - 18.30 måndag 20 oktober

En fullspäckad dag.
Jobb å jobb!
Styrelsemöte Lärarförbundet.
Avslutar min måndags sociala liv på Köla Fotoklubb.

Hugn ligger spegelblank och det börjar skymma.
Jag har hitta inställning för kvällsfotografering på min digitalkamera.

Så här fungerade kameran, dess kvällsinställning och jag utan stativ.
Själv är jag ganska nöjd med bilderna.


"Långt" där borta på andra sidan Hugn lite till vänster om mitten ser du Noresunds golfbana. Jag tror att det kan var hos Berit det lyser mitt i bilden.


Jag är inte helt säker på namn här i Köla men jag tror detta är Erlingsrud.

 Nu tror jag igen, men är lite säkrare ändå, att detta är Kalvudden.
Hur som helst så är det en vacker udde.

 Se så stilla sjön ligger denna oktoberkväll.

I stugorna lyser det av höstmys, även detta speglar sig i spegelblanka Hugn.

Köla kyrka

Så vackert är det i Köla en måndagskväll i oktober.
Svårt att återge på bild. 
Ta er en tur runt sjön, om ni har vägarna förbi Eda kommun, och njut av platser och sjö live.

Å tänk så trevligt vi hade det på fotoklubben.
 Vi fick följa med på flera resor till Kina, jätteintressant.

/ Mona

3 kommentarer:

  1. Hej Mona och tack för igår. Lysande start på nya uppdraget som tävlingsansvarig i Köla Fotoklubb.
    // Sven B.

    SvaraRadera
  2. Tack Sven! Det var trevligt och mycket roligt att få "följa med" till Kina.

    SvaraRadera
  3. ÅÅÅ så har jag njutit kvällsbilderna!!
    Kram

    SvaraRadera