fredag 17 oktober 2014

Lite fototerapi - hemväg från jobbet fredag 17 oktober

Denna fredag lämnar jag mitt arbete i rätt tid dvs kl 13. 
Tar det lilla lugna och gör mina tappra försök att fotografera lite blommor, blader i små detaljer.

En tapper ensam maskros på skolgården

Morgonens regndroppar finns fortfarande kvar.


Lite närmare
 Ännu närmare


Jag kikar in i Folkets park som har gått in i höst- och vintervila.

Höstlöv och knopp som ska "utbrista" till våren.  



Japanska lyktor lyser upp i höstträdgård

 Växer upp mitt i en spricka i asfalten



Så är jag då hemma på Skog igen.
Uppgrävt för att vara redo för verandaplintar ...
... å det kan bara bli bättre och finare. Nu är det geggamoja som gäller i trädgården.

En härlig helg väntar förhoppningsvis. Inget planerat bara ta minut för minut, timme för timme, dag för dag.

Börjar med en liten eftermiddagsvila på soffan.
 
/ Mona

1 kommentar: