fredag 11 maj 2012

Fotokurs

Jag och Britt Bjudamm går en fotokurs på Medborgarskolan där vi ska lära oss fotografera digitalt med systemkamera. Vi lär oss tv, av och ISO gör för bilderna.

AV = bländaren, hur stort hålet är.
TV = slutartiden, hur länge " det"  är öppet
ISO = filmens ljuskänslighet.




Jag och Britt väljer Bakfickan på Scandic till dagens lunchställe. Ceasarsalladen smakade mycket bra.


Denna tunna med blommor blev rejält fotograferad.


Ja, inte kommer jag ihåg vad jag har gjort för inställningar för att bilderna ser så olika ut.






 Det var i Arvikas stadspark vi höll till när vi tog bilderna.



Jag behöver öva, öva, öva ...

Roligt är det.

/ Mona

1 kommentar:

  1. Det tar sig sa mordbränaren, det är bara att öva
    och det ser ut som att du har lyckats Mamma

    SvaraRadera