fredag 4 maj 2012

Kyrkviken i Arvika

Onsdag 2 maj 2012

Följande bilder tog jag när jag/vi väntade på att Barbord skulle öppna.

 Vi är ett gäng kursdeltagare med ledare som ska fira avslutning med en god bit mat. Som ni ser är vädret strålande denna majdag.

Kursen som avslutades: Processledarutbildning under ledning av Inger Olsson.


Ett härligt litet grönområde nära vattnet.



Sundet mellan Ingesund och västra Sund. Om det har något namn vet jag inte.


Jag hann fotografera måsen innan den flög ur bild ;-)



Nu har jag läst klart Processledarutbildningen 7,5 p
Till redovisningen sista dagen skrev jag detta rim.
Flyktgruppen
Å jobbe i grupp â itte alltid så lätt,
ja  grupper kan bete sâ på olika sätt.
Å läre nytt vill vi itte alltid gäre,
dâ â itte ofta vi töcker dâ â värt besväre.
Endel grupper de flyr nervöst ôt alle hôll,
vad ledarn segger speler da slätts ingen rôll.
Da prates dâ vitt å brett,
  allt som kan tänkes gå snett.
Hôffer, resonerer gruppen, ska vi krangle tet å gäre nôe nytt,
dâ gamle som vôre sô bra vill vi itte ha bortbytt.
Nu har Inger, Sherp och grabbarna lärt ôss hôs vi ska gäre,
Dôm  lôver att dâ vesst kan vâre vârt besväre.
/ Mona Guttke 2012-05-02

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar