lördag 12 maj 2012

Vårruset 10 maj 2012

I regn och rusk
I Karlstad
Vårruset 2012

Jag och alla andra i bussen är glad och redo för ett "rus" i Karlstad

Jag och Kerstin...

 ... Nadja och Maria

I väntan på starten sitter vi dryga timmen och lite mer i bussen och väntar på att regnet ska avta. Trevligt har vi i bussen!



Å vi väntar...

Arrangörerna packar upp bananer i massor

 Vilken tur att vi hade toa på bussen.
Del av toakö.

 Nu är vi redo, Kerstin, Nadja och Vivi-Anne
Inte är någon ledsen för att det regnar. Det är ju hyfsat varmt i alla fall. 
Dessa tre glada damer får representera den glada solen i Karlstad denna dag.

Av någon anledning hade de valts karlar till att sköta uppvärmningen.




 Nu närmar vi oss vår startgrupp, den näst sista.

 Starten har gått och den 5 km långa "ormen" ringlar runt i del av Karlstad. Här ser vi en del utanför Värmlandsmuseet.


 Vi har kommit i mål.
Mat!
Men tänk vad trevligt det hade varit om vädret hade tillåtit picknick ute i gröngräset.

Inger och Tin

 Immig bild pga av fuktig luft i bussen och blöt kamera.
Det var så gott med mat.

Trevligt med fontän även en regnig dag.

Mitt allra första vårrus ( men kanske inte det sista )
I regnväder


Min tid: ????
På ett ungefär ca 30 minuter gissar jag.
Jag är en hejar på att gå fort om jag har plats till det och jag sprang även lite, vilket förvånade mig ;-) Ville liksom förbi de som gick lite för sakta i min smak.

Jag var med och startade i näst sista gruppen ca 15 - 20 minuter efter att första starten hade gått.
Det var ganska trögt i början, propp.
Men sen blev det lite bättre fart som passade mig, dvs jag fick lite plats.

Klockan stod på 58.11 minuter när jag kom i mål.

Jag tycker detta var jättekul, vilket också överraskade lata mig.
Kan tänka mig vara med igen.

Jag har anmält mig till "Tjejmilen" i Stockholm till hösten, vilket också överraskade mig ;-)

Vilken överraskad människa jag är.

/ Mona




1 kommentar:

  1. Mona (dagmamma)12 maj 2012 kl. 11:53

    Hum jag skulle inte betala för att trängas med en massa kvinnor i regnvädret, men gått vid vackert väder, det var trevligt

    SvaraRadera