torsdag 21 augusti 2014

Hösten har börjat i Ingers trädgård 21 augusti 2014

Trädgårdsföreningen i Eda besöker Inger Sjöblom på Blåsippebacken i Skarbol och hennes trädgård som har börjat göra sig höstfin.
 Vi bjöds på mycket god soppa, ett fantastiskt gott bröd samt kaffe och kaka därefter. Nu är det nog dags att jag börjar betala medlemsavgift i föreningen, det är andra gången jag äter gratis på deras bekostnad.

Lite orutinerat av mig att komma med en kamera som inte har mycket batteri kvar men lite bilder lyckades jag ta i alla fall. Mobilen räddade mig.
Här är mina bilder från denna trevliga trädgårdsvandring.


 Samma blomma i motljus här nedan.




Vattendropparna placerade som vackra pärlor på bladet.






Eda golfbana och Hugn längre bort i bilden.


 Blåsippebacken ligger tydligen på rätt bredgrad med rätt klimat för att det ska växa druvor.
På tal om druvor. Idag köpte jag fläderdruvor på Konsum och de var fantastiskt goda. Rekommenderas starkt men de kostade lite mer än vanliga druvor men de var värda varenda krona, tycker jag.

 Himlen visar sig i så många spännande skepnader.



 Efter att ha stirrat på varandra ett bra tag så inser jag att en av oss är icke levande och det är inte jag. 
Pust! Vilken tur! För dessa rackare gillar jag inte på något vis.


 Vi var flera som fotograferade. 
Här står Ewa Klingenberg och fotar. Hon tar många fina bilder. Jag försöker övertala henne att gå med i Köla fotoklubb, kanske lyckades jag.




 Trollbär, tyckte jag någon sa.
Ingers fantastiska trädgård


 Kvällen närmar sig.
 Men Inger vet att lysa upp tillvaron.
Jättemysigt med alla ljus som hon hade placerat på många ställen.


Tack Inger och trädgårdsföreningen för ikväll.

Skicka räkningen så ska jag bli medlem.

Tack till alla andra besökare som det var så trevligt att prata med, särskilt tack till Gun Irene Bergström, alltid en nöje att språka med dig.
Tack till lillasyster Camilla som körde mig till Blåsippebacken.
/ Mona

1 kommentar: