söndag 10 augusti 2014

Siw 50 år

Hipp hipp hurra på din födelsedag!

50 år,
ja tänk vad åren går.

 Siw är här omgiven av sina 3 barn: Veronica, Mikael och Jeanett
Många paket får hon, Åmotfors nya  50åringen.
Siw älskar att få paket.
Grattis Siw!
Siw hade "finskorna" på sig denna hennes stora dag.

Några av oss som var med och gratulerade Siw denna kväll.
 Jimmy Harju

 Knutte Harju med sin vän

Lars-Göran, Kim och Camilla Rauséus

Födelsedagsdikten 
som jag improviserade fram under middagen

Grattis till min vän Siw.
 Det är nu 29 år sedan du kom in i mitt liv. 
Då satt vi vid Gittans bord
och jag förstod inte ett enda ord.
Då fick jag lära känna ett Norge jag aldrig mött,
och sen dess vi aldrig på varandra blivit trött.

Nu har vi båda mognat och fyllt 50 år.
Ja, tänk vad fort åren går.

Å glatt du alltid berättar om alla ekonomiska kap du gör,
och du i trafiken sakta och försiktigt kör.
 
Nu fortsätter livet,
och vi ska inte ta det för givet.
Nu ska vi leva för dagen idag,
imorgon tar vi nya tag.

Passar på att tacka för denna fest
och för att jag får vara din gäst.

Grattis och kram!
från mig
som 
gillar dig!

/ Mona




2 kommentarer:

  1. Vilken fin dikt du gjort till din vän Siv! En norska vad jag förstår? Jobbade hon med oss på sjukhemmet?
    Du skriver och fotar så bra! Som att besöka Åmot med omnejder! Några namn känner jag igen, också. Bodde granne med Lennart o Stina Raseus när jag bodde på Sollidsgatan, de bodde mitt emot. Lars Göran kanske ett av deras barn?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lars Göran är son till Lennart och han är gift med min syster Camilla. Siw jobbade väl på sjukhemmet då eller? Det måste jag fråga när hon började jobba där för nu blev jag osäker.

      Radera