söndag 10 augusti 2014

Litt tå hôrt i juni

 Nu ska färgglada Mona på Skog och Jonas gå till Valvet och smaka en öl.
Så glad är jag då.

 Min systerdotterson Alvin äter glass hos sin mormor på Stockebo i Vittensten.

 Naturens naturliga statyer, träd.
Här är träden i tidig sommarskrud.

Björkhänge i Fiskevik

 Där maskrosorna blommar,
i Folkparksbacken.
Underbart gula och vackra där de står.
 
Jag och Gittan Lövgren i kaffekannan hos Stefan på Statt.
Många andra arbetskamrater var också med denna kväll, men de fick inte plats i kaffekokaren.
Tack till alla snälla å goa arbetskamrater för den fina boken jag fick i födelsedagspresent. Å tack för den goda maten.
 Nu var det dags för semester.

Lucas Rauséus hälsar på hos farmor Camilla på Stockebo i Vittensten.

 Blommor och blader på Skog


 Här är Skog, vårt lilla, vinda och sneda paradis.

Min morsdagspresent, gräv en rabatt till mig/oss.

 Jag och Kerstin är glada över att våra söner har slutat 7an och deras sommarlov står för dörren.

 Jag hundvaktar Silver och Buster.

 "Ensam" man från Skog vandrar med dramaten fylld med ...
Målet med vandringen är grannarna på Tomta.

 Spela boule är trevligt och passar alla åldrar.
Här spelar Myravägen 1 mot Myravägen 5.

Oj, oj ... plötsligt så händer det.
Efter att kotorna har fått "vila och stötta" i 6 veckor så ska de 3 kotorna vara friska igen.
Var noga med var och hur du hoppar i när du ska ta dig ett dopp.
Rör dig varsamt i vattens närhet, se upp så du inte halkar och knuffa aldrig i någon.

 Här inviger vi lilla Allie i restaurangbesök på The Owen i Arvika.
Som ni ser ta hon det med "knusende ro"


Detta inlägg får sätta stopp för juni månads bloggande och händelser.

/ Mona




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar