tisdag 5 augusti 2014

Sälen en dag i juli 2014

Marcus och William hyr cyklar för att cykla downhill Lindvallen, Sälen.
Jag roar mig på egen hand efter allra bästa förmåga och klara det bra.
Upp, upp till toppstugan som är utan sin snögubbe denna julidag.


Där cyklar Marcus och William
Hallå!
Inte hör de mig inte.


Vink! Vink!
Hallå!
Som sagt inte märker de en viftade skrikande dam i en stollift.

Lindvallen där nere

Nu ska jag ge mig ut på vandring, för det heter väl inte att man promenerar på fjället. 
Över stock, sten, myr och spång.
Sol, ljumma vindar och lite moln.
 
Mot Stensjön ca 1,5 km från toppstugan och stolliften mot Limahållet. Väderstreck är jag inte bekväm med som ni märker. För att vara bekväm med just väderstreck så behöver jag använda en kompass, då är jag "stensäker".


 En fjällbäck
 Liknar en skogsstjärna, Värmlands landskapsblomma.


 Stensjön närmar sig, eller jag närmar mig Stensjön

 Förstår namnet Stensjön
Hugaligen!
En pirat "välkomnar oss" vandrare till Stensjön. 
Perfekta vindförhållanden där upp på fjället och inte ett enda träd eller ledning som den kan fastan i.
Perfekt!

 Vattnet var varmt längs strandkanten denna dag, trots att fjällsjöar ska vara iskalla.

 Möter upp två hungriga gossar vid toppstugan.
 

Dag 2 - dags att göra sig färdiga för hemfärd till Åmot
 Cyklarna ska lämnas tillbaka tvättade och rena.

Mitt nästa blogginlägg kommer att handla om när jag, Sofie, Alvin och Allie besöker Lindvallen Fäbod, också en trevlig aktivitet framför allt för yngre barn.

/ Mona





1 kommentar: