tisdag 5 augusti 2014

Med Alvin på Lindvallen Fäbod juli 2014

Lindvallen Fäbod
Hur trevligt som helst för unga och gamla.
Många gulliga ( och ulliga ) djur.
Du får gå omkring bland djuren och klappa dem om de nu vill bli klappade.

En trevlig plats, väl värd ett besök. 
Då boende "i trakten" inte alls visste att denna fäbod fanns att tillgå sommartid, vill jag förtydliga att fäboden ligger på andra sidan parkeringen vid Experium.
Vad det gäller de som inte visste ... så åkte de ner till Mariebergsskog Karlstad för att titta på djur då det inte fanns några i hemmets närhet. 
;-)



 Två stolta tuppar vaktar sina hönor
 En sådan vacker höna
 Tuppen visar sin allra vackraste sida
 Han är stilig från detta håll också

 Fäbodens ulligaste och gulligaste



 En hel härlig böljande matta av blåbärsris med allra skönaste grönaste färgen
 
 Alvin vill språka med en höna
Hönan var tyvärr inte så "språkför" just i denna stund.


 Hej, hej fjällkossorna

 Bääää, snygg keps du har Alvin.

 Mig får du inte gå inte till

 Alvin Nygårds, son till en snickare, ingen tvekan om det.

Dags att slappa och vila nu.
Tröttsamt att hälsa på alla djuren.
Sen blev jag/Alvin lite ledsen när en ko knuffade till mig och mormors äldre syster Mona, när jag ville spika.
Dessutom är jag/Alvin rejält trött. I vanliga fall så vaknar jag i denna timme efter att ha sovit middag. Idag har jag inte somnat än så nu är det bäst att ta det lite lugnt, då jag kan upplevas lite känsligare just nu.
Svalkar mig med en glass först, sen napp och spel på mobilen.

Skidbackar utan snö
 men där har jag allt fel.
Lite snö finns allt kvar trots juli månad.

Goaste Allie som inte visade något större intresse av djuren på fäboden fotograferas i stället på Bergvalla Lima

Mor och dotter

Nu ska jag ta itu med disken, men det är mycket roligare att hålla på med foto, blogg etc

Önskar alla besökare en fortsatt trevlig sensommar.

/ Mona 

1 kommentar: