onsdag 20 april 2016

Bergs klätt 19 april 2016

Idag var en dag då jag bara kände att jag måste ut,
ut och rensa knoppen 
och vårda kroppen.
En eftermiddag då jag kände mig trött vilket jag inte har tid med
då jag har så mycket att göra.
Många måsten, ju fler de blir desto mindre verkar jag göra.
Känns som det hopar sig.

Så trött!

Mina tankar rimmar denna eftermiddag
och 
jag presenterar några av dem här.
Ett flervåningshus
där fåglar äter sig mätta.
Hackspetten är nog fågeln 
den rätta.  

Min egen medicin när jag känner mig 
"depp och trött",
ta med dig fikakorg, kamera och vandra på stig så 
nött.

Bergs klätt passar mig riktigt bra
här blir både knopp å kropp glá.



Sur, trött och deppig jag var
säger till Marcus att jag till Bergs klätt drar.

Över stock,sten och spång
slingan jag går är ca 1,5 km lång

Sippor vita
sippor blå
många uti backarna stå.

Tänk sô gôtt jä har, her jä setter
och ut över Glafsfjorden tetter.

Jag vill tro att denna byggnad ligger i Älgå och är ett museum.
 
Området är naturreservat så naturen sköter sig bra själv.

Om nu kroppen ska vårdas så behöver den lite fika.
Jag kostade på mig två sittningar för att fylla på energiförrådet med något ätbart.
Mysigt, trevligt 
och solen bidrog absolut till den höga mysfaktorn.


Ganska många grågäss fanns på plats.
Jag är dåligt kunnig på fåglars liv 
men jag tyckte nog att de verkade umgås i par, 
även betedde sig som par.



Har du aldrig varit på Bergs klätt så rekommenderar jag ett besök
 där.
Du finner detta smultronställe mellan Sulvik och Jössefors och det är väl skyltat så det är lätt att hitta dit.

/ Mona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar