lördag 23 april 2016

Köla Kyrka med Köla fotoklubb april 2016



 Kyrkan har vackra kyrkfönster.
Här Adam och Eva.

Detalj av den fina altartavlan



 Viveka Axelsson och Annie Fredriksson berättade för oss om kyrka, textilier etc
Tack till er båda. 

 Jag mannekängar i prästskrud.


 Jag hjälper Viveka när hon visar och pratar om textiler som ska hänga på altaret. Så vackra, så välarbetade broderier.
Här visar vi ett antependium dvs en textil som hänger ner från altaret.
 Orgeln från flera synvinklar

Lås ...
 ... och dörr ...
 ... till läktaren

 Predrikstolen ...

... och jag. 

 Fotografer från Köla fotoklubb in action


 Reidar fotograferar från läktaren

 Då detta timglas fanns vid predikstolen så tror jag att det fanns där för att predikan inte skulle bli för lång.

 Taket ovanför predikstolen.


Altare och altarfönster i sakristian.

Tack till Daniel som låste upp och låste kyrkan åt oss trots att han var ledig.

Tack till Steinar Johansen som delade med sig av sina bilder som jag var med på.

/ Mona



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar