måndag 18 april 2016

På promenad i Åmot mars - 16

Min  nyinköpta kamera och jag går på "jungfrufotopromenad" i Åmotfors.
Dagen bjuder en härligt soligt väder.

På min väg ner till Åsen ...
 ... samma väg jag går till jobbet på Gärdesskolan ...
 ... möter jag mina trevliga grannar Boo och Anita Sandström.

Åsvägen "på Åsen"




 Idag finns det goda träningsmöjligheter om du går in genom denna porten då Åmotfors Atletklubb hyr in sig här.
Har faktiskt köpt ett årskort här. Har även provat på att träna lite men nu har jag vilat mig några veckor. Får ta tag i detta med att träna ganska snart igen, när jag har vilat klart.

 En gång fanns här en Texaco-mack, men det är ett minne blott.

 Brandstationen

Huset högre upp i backen var en gång i tiden ett Folkets Hus.


Dags att gå på shopping och det gör man på Konsum.
 Men var är kunderna?
Inte hör det till vanligheterna att parkeringen är så tom.

 Anders pratar kanske dryck med en kund.
Ev kan han rekommendera ett gott mineralvatten till middagen.

 I kassan sitter Maria.


 Baksidan av Styrpien (Styrpinnen), ett litet konstigt namn i mitt tycke. 
Men jag tror mig veta att namnets historia kommer från de tåg som körde på rallarbanan mellan järnvägsstationen och  pappersbruket.

"Gittans lekpark"

Värdshuset Vita Älgen,
min allra första arbetsplats. 

 Denna fantastiskt söta hund har flyttat in på Grangatan vid vattentornet.
Söt som socker.
 Bjuder sötchock

Då var kameran invigd.
Trevligt att du hälsade på.
Önskar dig allt gott!
Välkommen igen!

/ Mona

1 kommentar: