söndag 11 april 2021

Bad, hav och några fåglar i Varberg

Vad det gäller vädret i Varberg den tid jag var här måndag 5 april bjöd väldiga skiftningar. 

Sol, hagel, snö, vind och sol, allt på 1,5 timmar. Jag hade varit förutseende och hade kläder för de flesta väder så det gick ingen större nöd på mig. Inte frös jag men de starka vindarna gjorde det svårt att hålla kameran stilla för att ta bilder.

Varberg kallbadhus, en fantastiskt vacker byggnad i orientalisk stil som stått där sedan 1903.


En annan fin möjlighet till bad mitt i staden, härliga badbryggor att sitta på och lapa sol.

Nu har det börjat snöa. Jag har igen större lust att bada. Men det var inte heller min mening med besöket här.  Det finns inga dåliga badväder för som ni ser är det redan kö av badsugna människor som inget heller vill än att ta sig ett kallbad.

Då har vädret blivit bättre igen. Där går en man och väntar på att badhuset ska öppna så han får ta sig ett bad.
En fantastiskt vacker byggnad.
En liten röd stuga på ön eller om det är en udde.




En kaja ...
... kanske en strandskata ...
... å så jag.

Fästningsbilder visar jag i ett annat inlägg.

Tack för att du har hälsat på i min blogg.

/ Mona


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar