onsdag 14 april 2021

Fyrplats Morups Tånge 5 april 2021

Några km norr om Falkenberg finns denna jättefina fyrplats Morups Tånge.

Det är ingen stor plats men ack så trevlig. Har du vägarna förbi så varför inte avlägga ett besök. 

Här fanns även en toalett, vilket kan vara en nödvändighet att kunna besöka om du är på resa :-)

Å så spännande. Ser ju ut att vara jättefint.

Välkommen!


Jodå, det var väder här också. 


Kaniner fanns det gott om här.

Stenar på rad och i hög, i långa och flera rader. 
Vad folk måste ha slitit hårt med att bryta sten för att kunna odla och använda marken.





Platsens egen informationstavla.

Oroligt hotande busvädersmoln men de hade redan passerat visade det sig. Vilken tur!
Det var troligtvis det oväder jag hamnade i när jag var i Varberg dryga timmen innan.
Här hade jag tur med vädret eftersom solen sken och även värmde lite grann också.


Kan ju tro att det är sandstrand men det är snö.



En plats jag trivdes gott på. Jag stannar gärna till här igen. 

Tack för att du har tittat på detta inlägg. 
Hoppas du haft en trevlig stund med mina bilder. 

/ Mona


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar