lördag 17 april 2021

Kullaberg och Mölle 6 april -21

Kullens fyr

Papegojfyr












Bjärehalvön med bl a  Torekov, Solsidan och Rammsjöstrand där på andra sidan Skälderviken.




Några bilder från Mölle.

Mölle katedral i grenverk

Vackert och krokigt grenverk

Måste ju ha med en väderkvarn också.

Jag tycker att det är jättetrevligt att du tittar in i min bloggen och hoppas att du haft en trevlig stund i mina bilders värld. Kanske har du själv besökt platserna, om inte och du har vägarna förbi så ska platser helst upplevas på plats. Skulle inte den möjligheten finnas är ju bilder ett bra alternativ.

/ Mona

4 kommentarer:

  1. Bilder är ett mycket bra alternativ det med.
    Mölle katedral i grenverk är en utmärkt syn! Bilden med solen över havet där ger mig en känsla av ultraljudsbild av ett kommande liv ... :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Intressanta och trevliga kommentarer. Tack!

      Radera
  2. Tycker de är roligt att lära sig lite av dina utflykter. Kyrkor var du intresserad av när du var liten också Fina bilder Mamma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är något visst med kyrkorummet.
      Kul att du gillar mina inlägg.

      Radera