tisdag 4 december 2012

Jag letar jul ... 1 december 2012

Lördag 1 december, en kall lördag.
Känns som vintern har börjat på riktigt.
Jag börjar dagen med att stå i kiosken då gossarna spelar innebandymatch mot ett Karlstadlag som slutar 4-4.
Bra jobbat grabbar!

Scouternas julmarknad på folkets hus hinner jag med precis med innan de stänger.
Jag köpte en hel "hög" med nitlotter. Bra för då fick någon annan glädje av att vinna, inte är jag egoistisk ;-)

En promenad tillsammans med Marcus då han ska till sin kamrat William.

... och kameran har jag med.

 En blomma, som finns på torget,redo för vintern. 
Jättefin(a), tycker jag.
 Jag tycker att Åmotfors julgran är fin, lite finare på en sida.
Den står lite snett men vad gör det, kanske är det fotografens fel.
När jag gick förbi Ekonomisk Närservice så lyfte denne goe snögubbe på hatten för mig. 
 - God dag på dig också, herr Snögubbe!

Vid Kulan finns denna tomte, prydd med potatisnäsa.

En vinterdammig Åsvägen.


Eftermiddagens solnedgång som jag ser den från Skog ca kl 16.
En underbar himmel.

Har tomten placerat sin kälke på Myra?

Grannens lite frostiga stenmur.

Fler och fler julljus/stjärnor lyser i fönstren.
Mysigt, tycker jag.

Kyrkans träd mitt i centrum är adventspyntat.
Så trevligt!
/ Mona











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar