tisdag 11 december 2012

Mariebergsskogen 10 dec 2012

Halv komp-dag.
Först mammografi och en god lunch vid patienthotellet, köttfärslimpa för min del och stekt saltsill för Jonas.

Sedan en härlig promenad i strålande solsken i Mariebergsskogen, Karlstad.
Rekommenderar en promenad här.

Vänern är frusen till is och det är många promenad- och skridskoflanörer ute på isen och njuter av den strålande vinterdagen.

Här ser ni Karlstad med domkyroktornet och "kaffeskrapan" i solljus.
"Sola i Karlstad", sviker inte denna dag.


Vi promenerade gångvägen mot Naturum och fortsatte "vägen runt". En jättetrevlig promenad för ett par i "sina bästa" år. 

 Så här glad är jag när jag får vara ute på tur och vintervädret är det bästa. 
Jonas tyckte nog det var lite blåsigt vissa stunder men han "överlevde" trots att mössan låg hemma på hatthyllan.


Domkyrotornet igen

Visst kan man se på djuren trots att vi inte har sonen med.

Dessa 2 getter gör inget annat än äter ...
Vinterpälsen på

 En brun, en svart, en vit och en som de inte visar
...
undrar om de tänker:
Vilken fårskalle det står utanför staketet?


Linsen är immig
därför är pippi gul dimmig
:-)

- God dag!
- God dag!
- God dag!
- God dag!
Ja, så höll vi på! 
Karlstad
Efter denna promenad var det dags att "göra stan".
Claes Olsson, Kjell & comp, Panduro, Akademibokhandel, 
sen var vi trötta i benen.
Dags att åka hem, någon mer lämnade centrum samtidigt som oss.

Idag är det Nobelfesten också,
men jag hinner inte var med överallt.
Prioriterade Karlstad idag,
en bra prioritering, tycker jag.

/ Mona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar