torsdag 6 december 2012

Torsdag 6 december 2012

En vanlig torsdag i mitt vanliga liv.
Skönt att vara vanlig.  
Vad nu vanlig är?
Eller är det en en ovanlig torsdag,
i mitt ovanliga liv.
Jo, så måst det vara. 
Vanligt är ju något som är återkommande.
Något jag inte kan säga att denna torsdag är,
den är ju inte på något vis återkommande. 
Den "kommer" bara en gång,
sedan är den slut 
och den kommer inte igen.
Så är det ju!  

Vad har då hänt denna ovanliga torsdag?

Ett litet axplock:

Jag och klass 6 har fikat hos förskolan Äventyret.
Inte alls vanligt då detta var första gången.
Vilken trevlig stund vi hade tillsammans.
Tack Äventyret, vilket "äventyr" ni bjöd på.  

Barnen i klass 6 har muntligt berättat om "en sak". 
Mycket spännande och trevligt på många sätt och lärorikt.
Duktiga elever!

Det snöar ute
 och då i Åmotfors och Arvika vad jag vet.
Inte alls vanligt hittills denna vintersäsong då det mest har snöat på andra platser i kommunen och Sveriges avlånga land.
Jag älskar snö och är som vanligt glad för detta väder
bara jag slipper ut och köra bil.

Jag har gjort något så ovanligt
 som att köpa ca 8 kg lammkött: styckat, malet, packat.
Det ska bli spännande att tillaga,
 då jag aldrig lagat mat av lammkött förut.
Tack till Hanna Haglund för att jag fick köpa.

Just nu myser jag mig med sprakande brasa i kaminen, många tända levande ljus och chokladglögg.
Ska alldeles strax ta itu med högen av elevmaterial som ska rättas.
Min arbetsplats i detta nu är så mysig
riktigt trevligt med hemmajobb ibland.

Önskar oss alla en fortsatt trevlig kväll.

Nu ska jag myspysa mig "på  jobbet"

/ Mona     

           
   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar