måndag 27 april 2015

Fredriksdal - museum, friluftssteater, park 7 april

1973 var jag här och tittade på Nils Poppe i teatern ... där försvann namnet.  Men det handlade om sjömän vill jag komma ihåg.
Får googla.  

Nils Poppe har varit en av mina favoriter på film och Trettondagens friluftsteater på tv som är inspelade på sommaren.


Nils Poppe

Herrgården







Museum om kafferep/fikapaus
 
 Taklökar på tak





Djur finns också att beskåda


 Tuppen spatserar stolt bland sina hönor.
 


 Några få blommor i kruka utanför cafeét.


 Här inne fikade jag mig nästan illamående då jag inte kunde välja vad jag ville ha, därför jag köpte det jag ville ha och det var mycket mer än nödvändigt.
Mycket grädde och godsaker blev det.

 Här kan vi prata om träsko/trätoffla


Så här fint hade de pyntat med ris och fjädrar.
Trevligt tycker jag, även om man ska undvika fjädrar.
Då är det bara att pynta med annat.

/ Mona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar