torsdag 23 april 2015

Kullaberg och Mölle 6 april

Fortfarande på resande fot mot "mostra" i Helsingborg. 
Jag kör och kör och kör, men kommer aldrig fram.
Finns ett och annat att uppleva längs Sveriges västra kust.
Jag närmar mig allt mostra, ska bara titta till Mölle och Kullaberg först.

 Denna bild har jag tagit vid en informtionstavla vid Kulleberg.
Rekommenderar ett besök här. Glöm inte bra skor och fikakorg, och kamera förstås.

Kullaberg
Jag associerar i första hand till en läskig ungdomsserie jag som i min ungdom. Fy, vad jag tyckte den var hemsk.
Ev hette den något med "Kullamannen" men jag är osäker. Men läskigt var det.




 En fyr som den såg ut för länge sen.


Skälderviken står det i mina anteckningar.



Tusenskönor?

Mölle, från en bit bort








Som jag tidigare skrivit.
Packa fikakorg, kamera mm
Kör hit!
Njut av platserna själv.
Rekommenderar detta!

/ Mona
 

1 kommentar: