onsdag 15 april 2015

Redo för påskhelgen

Glad Påsk!

Det är Skärtorsdag
Denna dag firas för att Jesus tvättade lärjungarnas fötter innan den sista måltiden. Nattvarden, den judiska påskmåltiden som Jesus åt med sina lärjungar.
 
Jag har varit vid Atlantis i Arvika och inhandlat för att kunna göra mig fin inför/under den stundande påskhelgen.

Inte klarade jag att få på mig några fransar. Jag fick gå till jobbet och få hjälp med dem.
Så glad är en påskkärring när hon ska gå till jobbet.
Glad Påsk!

 Där var fransarna på plats. Tack Ulrika!

 Inte lätt att använda solglasögon, fransarna tar i.

En påskkärringhand med fina röda naglar och en fantastisk fjärilsring.

Så är då Skärtorsdagens arbetsdag slut. Vilar ut i solsken hos "grannkärringen". Å vips så kom en vindpust och ena fransen lossnade.

Låt nu påskhelgen börja.
Imorgon åker denna påskkärring och en väninnepåskkärring till Nordens Ark på västkusten för att studera djur. Återkommer med bildbevis.

Glad Påsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar