tisdag 24 april 2012

Fyra generationer


Fyra generationer

Inga Britta Engblom ( 1926 ), Laila Guttke ( 1946 ), Mona Guttke ( 1964 ) och Marcus Magnusson ( 2000 ).

Tyvärr, ser Marcus ena öga lite konstigt ut, troligen blinkar han till


Mormor Inga Britta döpte jag om till Målla när jag var liten. Eftersom jag är hennes äldsta barnbarn var det flera som "hakade" på att ibland kalla henne just Målla. Målla har 14 barnbarn, 15 barnbarnsbarn och tycker själv att det är enklast om alla säger Målla för hon rotar till mormor/farmor/gamlemormor/gamlefarmor ibland även om hon naturligtvis vet vad hon är :-)


Gunnarskogs kyrka

Mormor Inga Britta är konfirmerad här. I nuläge kan jag inte säga om hon gifte sig här men det ska jag ta reda på. Mamma Laila är konfirmerad och gift här. Jag själv är döpt i prästgården som hör kyrkan till. Många släktingar ligger begravda här bl.a mormorsmor Olga och mormorsfar Erik.

Allén som leder in till kyrkporten.

/ Mona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar