söndag 22 april 2012

På cykel i Köla 12 april 2012


Flogned badplats.

Bäck vid "Manebackera" på väg till Rudsgården.

"Lellstôga" i Bôrsta ( Bålstad )
Adolfsfors ses långt där nere.

Långt där nere bakom trädet finns Lernäs ( jag tror det heter så och jag vet att min "gamla" hemkunskapslärare bor där för huset kände jag igen )

Adolfsfors herrgård sedd från hög höjd.

Solen tittar fram under eftermiddagen.

Ät! uppmanade Nora mig.
Typiskt Nora. Men hon känner mig, jag var hungrig och åt upp allt.
Tack för det mellanmålet/middagen Nora!

Här sitter Nora. Hon har också "växt i" läsglasögon.
Snälla goa Nora som är som hon är och inte som  någon annan är.

En av Noras tre katter.
Jag har inga misstankar om att en katt som lever hos Nora mår dålig, de mår helt säkert som kungligheter ( och det ska tolkas som ett mycket bra liv ).

Hugn och udden vid Eda golfklubb.

Eda golfklubb i kvällsljus och som speglas i Hugn.




Min cykeltur som endast skulle bli till Sätra Plant för att köpa ett presentkort blev en underbar lång cykeltur som började kl 13.30 och slutade kl 20.00. Då hade jag cyklat, vilat och tittat mig runt ganska rejält.
/ Mona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar