lördag 19 april 2014

Å så här blev min Långfredagsresa 2014

Min första långfredagsbild blir tagen på denna skönhet.


Nästa stopp
Opp, opp
till
Valfjällets topp

 Liftspåret

 Hugn, Bysjön längre bort in bild.

 
Eda kyrka
 

 Just nu avstängd men annars finns möjlighet till ännu mera utkik.

Opp opp
ännu högre än 
Valfjällets topp.

Men jag skulle inte våga gå opp.
Men skulle jag gå upp så skulle jag ha det STORA problemet att ta mig ner.
Tänk om inte men fanns ;-) 

 Oppe på Valfjällstoppen finns denna fina grillstuga.
Tyvärr, lite sliten pga av oansvarig ,människor som har "pôntat" den lite.
Men inte värre än att den väl går att använda.



 Eda brunn

Hugn i förgrunden och om min"inbyggda kompass" fungerar, vilket ibland kan vara tveksamt, så ska det var Ränken som är längst bort i bilden.
Mitten till vänster i bilden är Noresunds golfbana.

Hugn, Flogned och Noresunds golfbana.

Här avslutar jag min första del av resan. Jag kommer att fortsätta till härliga Skillingmark men det blir i mitt nästa inlägg.

Paus!

/ Mona

P.S Hugn är en sjö för er som inte är hemma vad det gäller Eda kommuns geografiska namn D.S
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar