tisdag 29 april 2014

Vitsippor och bad vid Ragnerud 27 april 2014


Vilken tur ...
... att vi såg denna skylt. Nu förstod de unga gossarna att det inte var att rekommendera att de dök i detta dike.

 De valde istället att med god fart ...
... förflytta sig snabbt ut i Hugns kalla vatten för att ta premiärbadet för säsongen.

Trots att de tyckte vattnet var "något kallt" så låg de snällt kvar i vattnet tills jag hade fått ordning på kameran och hade fotografera dem.
 Goa, glad nybadade gossar.

Jag provar mig fram vad det gäller att fotografera en plockad vitsippa.





Den stackars blomman blir mer och mer sliten och trött.

Bilder av Hugn från "Ragnerud badplats"





Nu anser jag mig klar med rapporter från Ragnerud, Hugn och Lilla Hugnsåsen.

Rekommenderar er ett besök där. Parkerar bilen vid bommen vid 61:an sedan ca 3-4 km promenad till gravrösena.

/ Mona

2 kommentarer:

  1. Hurra för dig Mona, så läckra bilder!

    SvaraRadera
  2. Tack Tove! Jag har haft några dagar med kameran i högsta hugg :-) Å visst bli det några bra bilder av alla hundratals man tar.

    SvaraRadera