måndag 7 april 2014

April månads möte på fotoklubben

Jonny och Inger har hand om kvällens fika. Gott som alltid, här fanns hembakat bröd av flera sorter: matbröd så gott och mandelkubb så goda.
Inger är klubbens ordförande.

I väntan på bildvisning. Idag ska vi få följa med Reidar Persson till Tibet, så spännande och intressant.

Tävling
Jag har deltagit i tävling: Svart-vitt = fritt, färg = landskap
Idag fick jag/vi bedömningarna av Kristinehamns fotoklubb.
Om jag kommer ihåg rätt så kom mina båda bilderna på varsin 8:e plats.
 Ungefär så här blev sagt om denna bilden: Bra silhuettbild, bra komposition ... men inget liv i bilden.

OBS! Bilden är tagen i ett naturreservat vid Vänerns östra sida, söder om Sjötorp, vill jag komma ihåg.

Ungefär så här blev sagt om denna bilden: En svensk bild pga av röd stuga. Bildens bakgrund stör... Bra skärpa men även en grynig bild...

OBS! Bilden är tagen i Göteborg från färjan till Fredrikshamn, en regnig dag i april.

Jag gillar mina båda bilden och tycker de är fina.
Har lämnat två bilder till bedömning i dag också. Väntar med spänning på att få höra omdömena om dem vid nästa träff.

Alltid lika trevligt att träffas på Köla fotoklubb, första måndagen i månaden.
Nu är årsmötet kvar i maj och sedan väntar sommaruppehåll.

/ Mona


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar