måndag 7 april 2014

LoppisFYND

Söndag 6 april
Loppis, Folkets Hus Åmotfors.

Alltid lika trevligt!

Denna dag hittade jag fler fantastiska saker som liksom bara kallade mig och sa: "Mona köp mig"
FYND för sammanlagt 165 kr 

 Mina fynd samlade tillsammans, med undantag för den fina fjärilsbroschen och halsbandet som jag köpte också.

 En tekanna, charmig som bara den. Troligtvis inte den mest praktiska men jag blir glad av att titta på den. Ska nog finna en liten plats till den  i den lilla stugan på Skog :-)


Kines med hästsvans eller clown med för liten hatt eller ...
Begriper mig inte riktigt på vad denna härliga figur föreställer. Nött och skavd är den också och ingen "dyr stämpel". Men vad gör det, jag gillar figuren/filuren :-) 

Den hembroderade julduken han står på betalade jag endast 5 kr för. Inte mycket timpenning för det arbetet. En underbar nätt liten julduk som jag inte kunde motstå.

 Figuren/filuren i närbild. Endast 10 kronor, skamligt billigt :-)

 Bling, bling, glitter och glamour.

Ja, det var mina trevliga fynd :-)

Men dagen innan mina fyndinköp, gjorde jag tappert försök att sälja undan lite av egna och Marcus saker. Så här såg mitt bord ut:
 
Marcus var den som tjänade mest pengar av oss två. Det är trevligt på flera sätt att delta, allra trevligast är det ju att träffa alla människor.

/ Mona


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar