lördag 9 februari 2013

9 februari, en härlig vinterdag




Jag och några arbetskamrater ska träffas om 30 minuter vid Rackstadmuseet i Arvika. Vi ska njuta av den fina vinterdagen och flanera på gator i Arvika.

Bilderna är tagna på Skog, när jag väntar på att bli hämtad av Ulrika och lille Arvid. Med facit i hand kan jag tala om att lilla Arvid är helt ovetandes om vad han varit med om i Arvika då han sov precis hela tiden.

Efter att vi hade flanerat runt på Taseruds gator så gick vi in på Rackstads museums servering. Jag valde att äta dagens fisksoppa med bröd och kaffe med en mycket god fruktpaj med vaniljsås till dessert. Allt till det humana priset 100 kr. Jag kan inte annat än rekommendera ett besök på denna servering, naturligtvis museet i övrigt också.
 

Tack för sällskapet till Anna, Elin, Lotta, Ulrika, Elisabeth och lille Arvid

/ Mona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar