lördag 2 februari 2013

Jobbrelaterad sida - fackligt uppdrag




Jag är kassör i lärarförbundets lokalavdelning Eda.

Inget jag är så förfärligt bra på, gäller då framför allt bokslutet. Alltid någon krona som ska hittas. Jag har å det bestämdaste bestäm mig för att avgå vid årsmötet. Bomsäker!

Nu hör det till saken att lärarförbundet ska ha en kurs i ett nytt bokföringssystem som ska underlätta betydligt för oss kassörer, revisorer etc.
Jag åker till Karlstad för att lära mig det nya systemet då ingen ny kassör är utsedd ännu.

Vilken bra kurs! Jag passade på att fråga "övriga" frågor jag hade och många frågetecken "rätades" ut. Vad bra! Bokföringssystemet verkade också vara jättebra och lätt att använda bara jag kommer i gång.

Nu känner jag med "stärkt" i kassörsuppdraget. Funderar några dagar. 
Tänk! Tänk! Tänk! 

Jo, jag kan tänka mig att ge kassörsuppdraget ett år till. Får fråga valberedningen om de hittat någon ersättare samt resten av styrelsen.

OK

Det blir bestämt, jag sitter ett år till.

/"Kassör" Mona Guttke

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar