söndag 17 februari 2013

Älskade raggsocka


Ett av mina allra mysigaste och praktiska vinterplagg är raggsockan.
Så varm och skön.
Bara så mysig att ha på fötterna.

Googlade raggsocka och ficka hela 14 200 svar. 

Här är mina älsklingsraggisar.
För övrigt de enda jag har just nu, så de slits.


 Jag har stickat de blå-lila-melerade, Gunvor Josefsson har stickat nummer 3 från vänster och mamma har stickat de andra.


Min mamma stickar ett par sockor så snabbt, det bara rasslar till i strumpstickorna "å vips" så är de färdiga, snygga och perfekta.

 "En fot så varm och glá
när den raggsocksstrumpa ha.
Mys både ute och inne,
sockan stickas med garn och "pinne".
Färger och mönster av alla slag,
ja, foten den blir så glad. 
Tänk att slippa frysa,
bara gömmas i sockan och mysa."

/ Mona


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar