lördag 9 februari 2013

Längdskidpremiär 8 feb 2013

Sköttvika fredag 8 februari 2013

Efter en snabb vecka så är då fredagen här. Det är fredag så ofta nu för tiden. Ju äldre jag blir desto oftare är det fredagar eller? Med det resonemanget så kan jag inte ha långtråkigt på jobbet.

... dagarna hastar förbi! 

En härlig vintrig fredag, idag.
Ser på facebook att en bekant åker skidor på Sköttvika.
Snabbt fram med längdskidor, innan solen blir borta. Snabbt ner till spåren.

Måste ut, måste få ljus, måste få luft.
Måste, bara måste ut och "åka" eller "gå på" skidor.
Har ju längtat så efter sådana vinterdagar som bjuds idag.

Sköttvika, here I come.
Fort går det inte, det lovar jag.

 Jag tog pauser i massor bl.a för att fotografera och äta äpplen.
Här har jag fotat Asksjön, delvis öppen och delvis frusen.

Jag valde, av naturliga skäl den kortare banan dvs jag har varken teknik eller ork till de längre banorna. Men innan jag kom hem hade jag ändå gått och åkt 5,10 km på skidorna. Då var jag nöjd med mig själv.

Lite utanför spåret. Men under snön finns både mina pjäxor med mina fötter i samt skidorna. Härlig mjuk nysnö.

Lite ointressant data ( men jag tycker det är kul att "drôla" på detta vis )från mina premiärtur på skidor:
Avstånd: 5,10 km
Total tid: 1:09:27 ( det är inte snabbt )
Medelhastighet: 4,41
Max hastighet: 12,89 km/h (kan inte alls förstå när denna maxfart nåddes)

Ja, inte har det gått undan inte.  Men en underbar timme i spåret var det.

Jag börjar och slutar min skidtur på "gamla Uddevallavägen"

 Ja, då var jag hemma igen.
Ska fråga Jonas om han kan tänka sig att ta bort förra säsongens valla/klister!!!
Då det kanske går lite lättare i spåret.
Men jag vill inte att det ska gå för lätt för då kanske jag blir rädd och kör omkull. :-)


Mycket nöjd med mig själv.
Avslutar min skidtur hos grannen som får bjuda på fika.

Soffläge med gott samvete efter detta :-)

/ Mona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar