tisdag 1 juli 2014

Del 3. Dagen då jag fyller 50 år och befinner mig på Söder i Stockholm

Stockholm är fantastiskt.
Efter:
 en god frukost.
extra tid på hotellet.
prinsessans Loenores dop på tv
...
Då var jag och Jonas redo för en dag på Söder ...
Vårt ressällskap åkte hem vid lunch men vi valde att stanna till kvällståget ca 19.20.

Mot Söder ...

 Katarina kyrka på Söder

 Ett minnesmärke av Cornelies Vresvijk

 Bild tagen från Söders höjder

 Ingen snö i slalombacken i Hammarby.
Inte konstigt alls, det är ju sommar :-)

 Hammarby

 En sån båt skulle jag kunna tänka mig att bo i.
Hammarbyleden


 Af Chapman
 Vatten, hus, båtar, lyftkranar, människor ...
Stockholm
 Stadshuset
 Djurgårdsfärjan
  Båtar på väg in mot Stockholm.

 Slussen
 Storkyrkan i Gamla Stan

Tack Jonas för sällskap på  den låååångpromenaden.
Lika trevligt som alltid att flanera omkring och titta på än det ena och än det andra.
Detta får vi göra om en annan gång.

Å tack för friggeboden du ska köpa/låta bygga till mig. En "pysselbod", vilken fantastisk 50årspresent. 
Lyckliga jag!

Då var det gjort. 
50årsdagen som låg långt fram i framtiden är nu över och är historisk.
Det gör inget, jag trivs gott med att vara där jag är gäller både plats och ålder. Men tiden behöver inte gå så fort. Det sägs att små barn inte har tidsbegrepp, men jag vill påstå att det har inte jag heller.

/ Mona 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar