lördag 19 juli 2014

Längs dikeskanten ...

... i Vittensten.

Det är en helg i juli. 
Jag är hundvakt och av den anledningen är jag, Buster och Silver på promenad. Dikena i Vittensten blomstrar. 
Underbart!

 Fokuserar på olika punkter, därför lite suddigt både här och där.

 

 Gul klöver eller är det något annat?

 Kan absolut inte påstå att jag, som fotograf och med min okunskap av min utrustning ev utrustning till annat fotoändamål, gör blommorna/växterna rättvisa. Naturligtvis ska det blommande diket upplevas på plats och ställe. Mest rättvist och njutbart så:-)

 En ståtlig tistel bland ???




En ensam övergiven eller "nyfödd" lupin.

Inte stod dessa två i diket men de gick och njöt sommargräset och morgonen i hagen bredvid diket.

Lite bilddokumentation av en söndagmorgon i juli. 

/ Mona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar