måndag 21 juli 2014

På cykel i Karlstad slutet av juni 2014

Dags för mammografi. 

När jag nu ändå är i vår residensstad och har ledigt så tänkte jag som så: jag bokar en tid som passar mig bra på fm. Jag har med min cykel. Dagen kan börja efter att jag har parkerat bilen hos Ulricka på Anemonvägen. Min cykeltur börjar med etapp 1, finn  vägen över E18 och under Klarälven till sjukhuset.


 Efter att jag har blivit fotograferad äter jag en stadig lunch på patienthotellet, denna dag åt jag rårakor och fläsk, såååååå gott!. 
Nu fortsätter min cykeltur i solens stad Karlstad som jag ska avsluta med fika hos Ulricka.

Jag måste erkänna att jag ser Karlstad som en mycket vackrare stad nu när jag har cyklat kring och velat där. 

Mariebergsskogens lilla badstrand.

Tre kanotister på Klarälven på väg in i Mariebergsviken.
 
Precis utanför Naturrum blommar näckrosor


Välkommen in i vassen
Följ spångarna och du kommer fram till ett fågeltorn.

Jag är "in i vassen" utanför Naturrum i Mariebergsskogen och ser stora delar av Karlstad centrum. Även en båtbuss kan här ses på Klarälven.

En duva i Mariebergsskogen.
 
Inte bara motorcykelförare som ligger/lutar i kurvorna

" En pöl" vid Mariebergsskogen

En kvarn vid Mariebergsskogen

Mariebergsviken


Broarna i Karlstad är så vackert dekorerade med många blommor.
 
Nu är jag vid CCC och fotograferar Gamla Bron
 
Var så god att sitta ner och vila eller bara njuta av Klarälvens vatten och Karlstad.
 
Gamla bron

Till vänster om mig finns Stads hotellet


 En trygg och härlig viloplats på en påle mitt i Klarälven.
 
Vilda kaniner i Hultsberg


Dags för fika hos Ulricka.


/ Mona


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar