tisdag 1 juli 2014

Liseberg och lite annat fr Göteborg 10 juni


 Mitt ressällskap, gossarna Marcus och Melker.

 En typisk göteborgsk spårvagn


 Jag och Marie. 
Jättetrevligt att få en pratstund tillsammans. Känns inte alls som det var så länge sedan vi pratades vid. Om vi ska träffas om 20 år nästa gång så kommer vi att vara 70 år.

"Häftigt att träffa en vän från vår ungdomstid och tonårsår.
Att det nu är året vi når 50 år har då inte satt några spår.
Vi räknar ut att det är 20 år sedan vi senast språkades vid.
Men det känns absolut inte som att det gått så lång tid."

Gothia Towers ligger precis utanför Liseberg. 
Om du tittar noga kan du se att det finns en pool på utsidan av huset i mitten. 
Usch å fy, vad det skulle kittla i magen om jag skulle bada på så hög höjd.

Liseberg
Jag gillar verkligen att vistas på Liseberg. Här finns så mycket underbar, väl genomtänkt rekvisita. Det är allra första gången jag är där utan att åka några "karuseller". Jag gick bara omkring och njöt av människorna och platsen.

 Shoppinggatan







 Spökhotellet Gasten

Dags för lite mat

 Flumeride i förgrunden.
Balder = alla "pinnarna" längre bort i bilden.

 Sagoslottets torn


 Ett fundersamt "spöke" vilar sig efter arbetspass på Spökhotellet Gasten




 Kaninernas Morotsfabrik

 Inte kommer jag ihåg namnet på denna sångerska.




Här var jag men det var inte Lotta. 
Hon kommer inte förrän nästa eller nästa vecka därpå.

/ Mona

1 kommentar: