tisdag 1 juli 2014

Trädgårdsföreningen Göteborg 10 juni 201


Trädgårdsföreningen i grön oas mitt i Göteborg.

Jag kommer inte att namnge växterna då jag är totalt okunnig om deras namn, men jag tycker de är vackra.

Jag har ett minne sen min mellanstadietid och Trädgårdsföreningen. Jag var här på en skolresa. Vi var ett gäng flickor som blev bortglömda av lärare när vi besökte toaletten, så bussen for till Liseberg innan någon saknade oss. Våra kamrater var inte glad när de hämtade upp oss, de fick nämligen följa med tillbaka så tiden på Liseberg minskades. 









Flaskborstar växer här :-) 
Kul växt!.






På promenad i "stenpartierna"
 


En fantastisk blommig pergola
 


Palmhuset var varmt och fuktigt
 
Inte såg jag några korkar i korkeken
 

Intressanta blad
Om jag vore en groda skulle jag sitta på ett sådant blad och njuta av sommar och sol.

En orange, en gul och en rosa
Så granna färger


Palmhuset så vackert
 
En vilostund i skuggan, så skönt.
 

Tjejgänget njuter försommaren innan den stundande examensdagen
:-) 

Fru And

 Kärlekens träd


 Palmhuset

 "Kaktusinstallationer"

Examensutställning 

Konstutställningar är alltid intressanta ...

 ... svårtolkade ...
 
 ... tolkningsbara ...
 ... roliga...
 Är detta en tolkning av skolbarn som kollar numret som står i botten på skolans mjölglas?

Har du vägarna förbi Göteborg samt har lite tid över och gillar blommor och gröna oaser. Besök då Trädgårdföreningen.

/ Mona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar