torsdag 24 juli 2014

Längs älven i Koppom

 Torsdag 5 juni besöker jag och "min" klass 6 Hierneskolan för att de ska lära känna sina nya kamrater och nya skola.
Vi blir även medbjudna att promenera längs älven som rinner genom Koppom. Längs promenaden finns tipsfrågor att besvara.

Jag tycker att det var ett trevligt möte och jag upplevde att mina elever tyckte det samma med undantag för ösregnet och åskan som visade sig i slutet av promenaden.

Tack till Kerstin och Mats för inbjudan till denna dag.

Här följer bildbevis på att älven och promenadstråket finns.
 Å fint är det!



Som sagt var, längs älven gick promenaden.

En suddig bild av en " sne och skack" bänk.

Men se där, en mossig stubbe.
 
 Ett svampigt träd.

 En plats att fika på eller bara sitta ner och njuta värmländsk natur.
 

Å så börjar det att regna.

Även "herr åska" ger sig till känna så småningom.

/ Mona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar