tisdag 1 juli 2014

Del 2 Följ mig i Stockholm när jag ska fylla 50 år, 7 juni


Lördag 7 juni
Inte vilken lördag som helst, utan min sista dag i livet som 49åring.
När klockan passerade kl 00 denna natt fyllde jag 50 år och det på direkta sekunden efter tolvslaget, då det är den tid jag är född :-)eller rättare sagt, mamma fick välja dag då jag föddes på tolvslaget :-)

Nu ska vi se vad som stod på agendan denna dag. Det är bra med reflektioner så här några veckor efter, jag får liksom uppleva allt igen.
Trevligt!

Hanna och Line redo att göra stan. Idag ska vi dra oss till Söder.
Tack till Line som förgyller min(vår) resa.
Hanna och Kirre tackade jag i del 1 :-)



 Slottet


Solen irriterar ögonen eller varför så sammanbitna?
Den som väntar på något gott ... 
:-)
Dagens första "restaurangstopp" och det på Engeln i Gamla Stan.
Här satt vi bra en stund innan vår vandring fortsatte.
Underbart att bara sitta å mysa, titta på folk, njuta god mat och dryck samt trevligt sällskap.
Tack även till Tony som var med och förgyllde min (vår) resa.


Slussen och Gamla Stan


 Å där sitter jag och Tony och pussas ...
 ... nänä, det gjorde vi inte alls. Vi bara skojade!
Nu sitter vi i en uppförsbacke på Söder och har fortsatt trevligt .
 Här sitter Line ...
...och här sitter Hanna i samma uppförsbacke.
Hanna är så glad för hon har precis köpt två par skor.

 Af Chapman



Gamla stan på andra sidan vattnet.

 I en taxi till hotellet från fotografiska museet. Line har skoskav och behöver byta skor. Som ni ser njuter hon av att få sitta i en taxi och vila sina stackars onda fötter.


 Koh Phangan, Skånegatan 57
Underbart "bling-bling-ställe", det var alldeles på tok för mycket bling-bling så det blev jättecharmigt. 
Maten smakade så gott. Vi satt i och för sig i kö en timme innan vi fick bord men med bra sällskap var det ok. Det var värt väntan "Den som väntar på något gott ..."
Vägen till/från toaletten går över en bro...

Vad ska vi äta?
Ständigt detta dilemma.
:-)

Sex personer äter alla varsin sex-rätters middag. Bordet var absolut inte byggt för detta men på något vis fick allt plats. Å det var så gott och kryddstarkt.
Vi sitter i en "koja" byggd för just sex personer.
Hög mysfaktor med allt bling-bling, tro det eller ej. Ibland släcktes bling-blinget ner och det började åska. Konstigt, men varje gång det skedde så försvann en av oss. Måntro om han/hon var rädd och sprang ut och satte sig i en bil ;-)
  Här sitter vi i vår lilla koja på Koh Phangan. 
Träffas, äter och trivs!
Tack till Line, Tony, Hanna och Christoffer som bjöd på denna underbara födelsedagsmiddag.


 Dags att gå tillbaka till hotell Nordic Sea/C, "nannedags"

Sakta vi går genom stan 
...

 Kungliga slottet





Stadshuset
 
Här sitter det fullt med ungdomar, och njuter Stockholmsnatten,
på den upplysta "trappen".

Vi njuter också den somriga Stockholmsnatten men inte från "trappen" utan utifrån en nattapromenad.


Stockholm är fantastiskt!

Tack till Jonas, Line, Tony, Hanna och Christoffer för trevligt sällskap dag 2 i Stockholm.

/ Mona 49 år men de sista bilderna denna dag 50 år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar